«®°·.¸.•°°·.¸.•°™ منتدى فلة ™°·.¸.•°°·.¸.•°®

«®°·.¸.•°°·.¸.•°™ منتدى فلة ™°·.¸.•°°·.¸.•°®
 
الرئيسيةاليوميةمكتبة الصورس .و .جبحـثالأعضاءالمجموعاتالتسجيلدخول

شاطر | 
 

 الموضوع دا عبارة عن سؤال لكل الشباب وماذا سيكون رد فعلك

استعرض الموضوع السابق استعرض الموضوع التالي اذهب الى الأسفل 
كاتب الموضوعرسالة
ابن عز

avatar

عدد الرسائل : 555
تاريخ التسجيل : 01/08/2008

مُساهمةموضوع: الموضوع دا عبارة عن سؤال لكل الشباب وماذا سيكون رد فعلك   الجمعة أغسطس 01, 2008 7:15 pm

لو بتحب انسانة جدا وكنت على علاقة بيها لمدة سنة وبعد الفترة دى قررت انك تخطبها وفعلا خطبطها بعد فترة الخطوبة بأسبوع ولما قربة منها جدا اكتشفة انكم مختلفين وبدء يكون فى مشاكل بينكم دائما بعد ذلك يتصل بيك شاب اخر ويسألك تعتقد ان العلاقة التى بينك وبين خطيبتك سوف تكتمل وبسألوك لهو من انت يجاوب عليك انا احبها وهى ايضا تحبنى ويبدء يروى لك بعض المواضيع التى كانت تدور بينك وبين خطيبتك وعندما تكلم خطيبتك لتسألها من هذا الشخص وكيف عرف كل هذة المواضيع التى كانت بيننا فتجاوب لا اعرف وتحلف بالله ولثقتك العمياء فيها تثق فيها وفى كلامها وفى اليوم التالى يرن عليك الموبيل وتعترف لك انها على علاقة بشخص اخر فما هو رد فعلك حيناها ؟ هل ستتحدث الى والدها وتحكى لهو كل شئ؟ وفى اليوم التالى عودة الاتصال بيك مرة ثانية لتقول لك سامحنى انا اسفة انا احبك انتا ؟؟؟ ما هو رد فعلك وماذا سوف تقول لها؟


ارجو الافادة فى الرد ؟ geek geek
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
fulla
Admin
avatar

عدد الرسائل : 35
تاريخ التسجيل : 01/08/2008

مُساهمةموضوع: رد: الموضوع دا عبارة عن سؤال لكل الشباب وماذا سيكون رد فعلك   السبت أغسطس 02, 2008 11:57 am

اولا داعني اوضح لك نقطة قد تكون غائبه عنك دائما بيكون بين اي اثنين مرتبطين وفترة الارتباط بتكون مشاعرنا مأثرة علينا ومش بنشوف غير كل حاجة حلوة وكل واحد منا بيبين احسن صورة ليه وزي ما بيقول المثل الشهير مرايا الحب عمياء ولكننا قريبا ما نصتدم بالواقع وهو ما حصل معك عندما قومت باخذ الخطوة الرسمي اكتشفت انكم مختلفين تماما مع بعض .المهم انت بتقول انها خنتك بعد فترة الخطوبة وانت دلوقتي بتسأل تعمل ايه؟!!الجواب واضح امامك الخيانة هي الذنب الوحيد الذي لا يغفرة اي احد وزي برضو ما ينفعش نقول هننسي مع الايام ... .وواضح كمان ان خطبيتك دي مرتبكة في مشاعرها ودا واضح جدا من تصرفاتها وانا بحاول التمسلها العذر بس مش لقيي للاسف .وانا ايضا لا اعتقد انكتقدر تثق فيها مرة اخري ولا اعتقد انك نقدر ان تعيش مع شخصيه عير موثوق فيها اعتقد ان الطريق مازال امامك .ونصحتي ليك انك تنهي الخطوبه دي وتحاول تعيش حياتك من تاني وتحاول ان تجد شريكة اخري تستطيع ان تثق فيها وتحيا معها حياة خاليه من اي عواقب وربنا يوفقك في الخير
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
dr_m



عدد الرسائل : 6
العمر : 28
تاريخ التسجيل : 04/08/2008

مُساهمةموضوع: الموضوع كبير جدا   الإثنين أغسطس 04, 2008 5:15 pm

السلام عليكم ورحمة الله
علي فكره بدون تردد لازم الشخص دا يسيب خطيبته
خلينا انها متردده او مرتبكه دا قبل الجواز يعنى اجمل ايام فما بالك بعد الجواز ومشاكل الحياه
طب لو لا قدر الله حصل مشكله وفي اولاد هتقولها ايه
هتقولها يالى كنتى بتكلمى غيرى وبعدين قررتى تتجوزينى
الموضوع كبير من وجهة نظرى
بس حله عاند صاحب المشكله لانه شايف كل الجوانب
بس يخلي باله ليكون حد بيحاول يوقع بينه وبينها ودا صعب
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
دمعة فراق

avatar

عدد الرسائل : 45
العمر : 31
تاريخ التسجيل : 21/08/2008

مُساهمةموضوع: رد: الموضوع دا عبارة عن سؤال لكل الشباب وماذا سيكون رد فعلك   الخميس أغسطس 21, 2008 8:11 pm

بسم اللة الرحمن الرحيم
انا لو منك حفسخ الخطوبة دى لانك حتبقى حياتك كلها خناق وشك وهيا لو بتحبك كانت صارحتك بكل شيئ وبلاش انك تبلغ ابوها خليك انتا احسن منها وحسسها بالذنب بالعكس حتكبر فى نظرها جدا وحتحس اكتر بالخسارة اللى خسرتها وانك انتا طلعت احسن منها ومتستهلش حبك وابحث عن غيرها والله حتلاقى واعتبرها سجارة وحرقتها ينفع تولعها تانى / اسف على التشبيه
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
 
الموضوع دا عبارة عن سؤال لكل الشباب وماذا سيكون رد فعلك
استعرض الموضوع السابق استعرض الموضوع التالي الرجوع الى أعلى الصفحة 
صفحة 1 من اصل 1

صلاحيات هذا المنتدى:لاتستطيع الرد على المواضيع في هذا المنتدى
«®°·.¸.•°°·.¸.•°™ منتدى فلة ™°·.¸.•°°·.¸.•°® :: القسم الاسلامى :: فضفض لينا-
انتقل الى: